Strategiespellen Fantasyspellen Deductievespellen Coöpspellen Familiespellen Kinderspellen Kaartspellen
Traxx

Traxx

Elke speler in Träxx heeft een uitwisbaar bord met veel gekleurde zeshoeken in de vorm van een grotere zeshoek, waarbij de nummers 2-10 over dit speelveld verspreid zijn. Hoewel de kleur- en nummerrangschikking op alle spelersborden hetzelfde is, verschilt het startpunt op elk bord. (Deze tweede editie van Träxx bevat een blok met individuele scorebladen in plaats van uitwisbare borden.)

Om te spelen, schud je de stapel van vijftien kaarten en laat je de bovenste kaart zien, waarop vier of vijf gekleurde zeshoeken te zien zijn. Terwijl ze tegelijkertijd spelen, neemt elke speler een uitwisbare pen en tekent een pad op zijn speelbord - waarbij dit pad begint bij of tenminste door het startpunt op zijn bord gaat - dat zoveel zeshoeken bedekt als er werden onthuld, met de kleuren van de zeshoeken op je pad komen overeen met die op de kaart. Dus als de kaart twee grijze zeshoeken toont en één van blauw, rood en geel, dan kan je pad maximaal twee grijze zeshoeken beslaan en één van elk blauw, rood en geel.

Zodra alle spelers hun pad hebben getekend, onthult u de volgende kaart, waarbij u het pad in beide richtingen voortzet en slechts zoveel zeshoeken van de juiste kleur bedekt als op die kaart wordt weergegeven. Een pad kan zichzelf niet kruisen.

Als je pad een nummer kruist,noem je het nummer. Als je de eerste bent die het bereikt, scoor je zoveel punten aan het einde van het spel; als anderen het als eerste hebben bereikt, scoort u de helft van zoveel punten, afgerond naar boven. Als je alle vijftien kaarten hebt uitgespeeld, is het spel afgelopen en verlies je een punt voor elk vak dat niet is bedekt. Degene met de hoogste score wint!