Brass: Birmingham
Brass: Birmingham is een economisch strategiespel-vervolg op het meesterwerk van Martin Wallace uit 2007, Brass. Birmingham vertelt het verhaal van concurrerende ondernemers in Birmingham tijdens de industriële revolutie, tussen de jaren 1770-1870.
Net als bij zijn voorganger moet u uw industrieën en netwerk ontwikkelen, bouwen en vestigen in een poging om te profiteren van lage of hoge markteisen.
Het spel wordt over twee helften gespeeld: het kanaaltijdperk (jaren 1770-1830) en het spoortijdperk (jaren 1830-1870). Scoor de meeste OP's om het spel te winnen. VP's worden aan het einde van elke helft geteld voor de grachten, rails en gevestigde (omgedraaide) industrietegels.
Birmingham beschikt over dynamische scorende kanalen / rails. In plaats van dat elke omgedraaide industrietegel een statische 1 OP geeft aan alle verbonden kanalen en rails, geven veel industrieën 0 of zelfs 2 OP. Dit biedt spelers de mogelijkheid om kanalen met een veel hogere waarde te scoren in het eerste tijdperk, en creëert een interessante strategie met plaatsing in de industrie.
IJzer, steenkool en katoen zijn drie industrieën die zowel in het originele messing als in het messing voorkomen: Birmingham.
Brouwen is een fundamenteel onderdeel geworden van de cultuur in Birmingham. U moet uw product nu verkopen via handelaren aan de randen van het bord. Elk van deze handelaars is op zoek naar een specifiek soort goed voor elk spel. Om katoen, aardewerk of vervaardigde goederen aan deze handelaren te verkopen, moet u ook "de wielen van de industrie smeren" door bier te consumeren. Een katoenspinnerij van niveau 1 heeft bijvoorbeeld één bier nodig om om te draaien. Als stimulans om vroeg te verkopen, krijgt de eerste speler die aan een handelaar verkoopt gratis bier.
Brass: Birmingham is een vervolg op Brass: Lancashire. Het biedt een heel andere verhaallijn en ervaring dan zijn voorganger.