Tajuto

Tajuto

In 532 arriveerde het boeddhisme in Japan en nam zijn plaats in naast het shintoïsme, de officiële religie. Prins Shotoku, verleid door deze nieuwe religie, gaf boeddhistische monniken de opdracht om een ​​dorp te bouwen met een immense tuin, waarin 8 pagodes (tajuto) zouden worden gebouwd. Hij kondigde aan dat zodra de vierde tajuto voltooid was, deze stad een belangrijke pelgrimsoord zou worden voor alle boeddhisten over de hele wereld. De boeddhistische monnik die het hoogste niveau van spiritualiteit heeft bereikt, door middel van diepe meditatie en andere mentale kwaliteiten, zal op dit precieze moment worden beloond, en de prins zal hen de naam "grote bewaker van de heilige tuin van de acht pagodes" noemen, en deze monnik wordt de opziener van de bedevaart.

In Tajuto nemen spelers de rol van boeddhistische monniken op zich en proberen ze de hoogste spiritualiteit te bereiken. Op hun beurt kunnen ze hun actietegels activeren om pagodetegels uit de zak te trekken (en te bouwen), offers te brengen om meditatiepunten te verdienen en tegels te bemachtigen waarmee ze sneller vooruitgang kunnen boeken of om spiritualiteitspunten te verdienen. Het activeren van meer dan één actietegel of het verwerven van tegels kost meditatiepunten. Het spel eindigt als de vierde pagode klaar is. De speler met de meeste spiritualiteitspunten wint.

Het belangrijkste kenmerk van het spel is het uit de zak trekken van de pagodetegels. De pagodetegels hebben een afnemende grootte per niveau. Spelers zijn welkom om blindelings rond te snuffelen om te proberen de vloer te herkennen aan de grootte, maar ze zullen de kleur waarschijnlijk niet op deze manier kunnen detecteren, dus het tekenen van de gewenste vloerafmeting hangt af van hun tactiele herkenning, maar ze moeten wel weeg hun kansen om de gewenste kleur te tekenen.