Kariba

Kariba

Alle dieren hebben dorst van een avontuurlijke dag in de savanne, dus zijn ze allemaal naar de drinkplaatsen getrokken. Elk dier wil als eerste drinken, maar pas op! De olifant maakt de neushoorn bang, de neushoorn maakt de struisvogel bang en de struisvogel maakt de zebra bang. Er kan van alles gebeuren ... De muizen kunnen de olifant zelfs laten schrikken! De speler die de meeste dieren wegjaagt, wint.

Om Kariba op te zetten, schudt u de kaarten en deelt u er vijf aan elke speler, waarbij u de rest met de afbeelding naar beneden in een stapel legt. Leg het speelbord in het midden van de tafel. Tijdens een ronde legt een speler een of meer kaarten van hetzelfde dier neer en plaatst de kaarten in de overeenkomstige positie (1-9) rond het meer. Als er minstens 3 kaarten van hetzelfde dier voor het meer worden gelegd, dan schrikken deze dieren zwakkere dieren (dichtstbijzijnde lagere nummer) af terwijl ze aan het drinken zijn. De speler neemt alle kaarten van het zwakkere dier van het bord en legt ze gedekt voor zich neer. Elke kaart is 1 punt waard, en degene met de meeste punten wint.